Методична розробка уроку " Поняття системи. Природні та штучні системи"
07.09.2011, 22:05
Урок 1
Тема. Поняття системи. Природні та штучні системи.
Мета: познайомити учнів з основними завданнями курсу «При¬родознавство» у 6 класі, правилами роботи з підручником; дати уявлення про природні та штучні системи
Обладнання та матеріали: модель Сонячної системи, годинник, мікроскоп, авто¬ручка, мобільний телефон учителя; кімнатні рослини, опудала тварин, модель клітини, фотографії або кольо¬рові плакати лісу, океану, поля тощо.
Хід уроку
I. Активізація опорних знань
Слово вчителя.
Вивчення нового предмета — природознавства — мас низку особливостей: це й вивчення навколишнього світу, живих та неживих об'єктів, спостереження за поведінкою рослин і тварин, проведення цікавих дослідів, які допомагають пізнати всі таємниці навколиш¬нього світу; це й допитливий погляд у навколишню природу, спосте¬реження за проростанням насіння або розкриттям пелюсток квітки; це й подорожі стежками рідного краю, знайомство з дивовижним рослинним і тваринним світом. Оволодіти новим курсом допоможе підручник та додаткова література з предмета в Природознавство.
II. Основна частина
1. Бесіда з учнями.
Учитель пропонує учням питання для обговорення:
Які машини і механізми, створені людиною, ви знаєте?
Усі ці механізми природні чи створені людиною?
Під час обговорення вчитель допомагає учням висловлювати їхні думки, звертає увагу на більш повні та правильні відповіді. Такі питання вчителя припускають демонстрацію обладнання та матеріалів, які допоможуть ілюструвати надані відповіді.
Як ми можемо назвати системи, які створила людина?
Як ми можемо назвати системи, які виникли в природі?
Давайте пригадаємо, які природні системи є у світі.
Наведіть приклад, чи може одна жива істота бути природною системою .
Які величезні або мікроскопічні природні системи? Після обговорення всіх питань учні разом з учителем дають загальне визначення системи та її різновидів.
2. Пошукова робота.
Учитель пропонує учням прочитати § 1 підручника та знайти ви¬значення таких понять: система, штучна система, природна система.
Після роботи з підручником учитель пропонує записати поняття до зошитів.
3. Самостійна робота.
Учитель пропонує учням виписати з § 1 приклади штучних та природних систем. Результати самостійної роботи обговорюють¬ся. Відповіді учнів можуть бути такими:
«Прикладом штучної системи можуть бути: машини, електро¬мережі, водойми, парки, годинник, мобільний телефон та інші речі, створені людиною».
«Прикладом природної системи можуть бути: Сонячна система, атом, людина, тварина, ліс, океан та інші, створені природою».
4. Запитання до учнів з використанням наочного матеріалу.
З яких окремих одиниць складається Сонячна система?
Чи можна вважати, що Сонце й небесні тіла теж є окремими системами?
Які небесні тіла ви знаєте?
Які це системи?
Назвіть штучні системи, якими ви користуєтесь.
До якої системи належить мікроскоп та навіщо потрібен цей прилад?
Живі об'єкти, які ми бачимо під мікроскопом, належать до штучних чи природних систем?
За якою головною ознакою розрізняють природні та штучні системи, хто їх створив?
III. Підсумок
Учні самостійно або за допомогою вчителя підсумовують, що всі системи поділяються на штучні та природні. Природні системи набагато складніші та в мільйони разів більші.
IV. Домашнє завдання
Прочитати § 1 підручника, намалювати на альбомному аркуші по одному прикладу природних і штучних систем.
Категорія: Природознавство 6 клас | Додав: gorya4ii-led
Переглядів: 3537 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]