Конструктор теми. Методичні прийоми на різних етапах уроку
29.11.2010, 19:37
Конструктор теми. Методичні прийоми на різних етапах уроку

    Початок уроку. Актуалізація опорних знань
1    «Географічна розминка».
Учитель учням ставить запитання за картою або учні
працюють у парах, ставлячи запитання один одному   
2    «Географічна мозаїка».
Група учнів отримує картки, на яких запропоновано набір слів, з яких потрібно скласти задані поняття.   
3    «Інтелектуальна розминка»
Учитель ставить запитання з базових понять, або запитання можуть ставити заздалегідь підготовлені учні   
4    «Так – ні» Учитель (учень) загадує поняття, пов'язане з темою. що вивчається, а учні намагаються знайти відповідь, ставлячи навідні питання, відповідати на які слід лише «Так» або «Ні»   
5    «Географічний крос Учитель зачитує незавершені вислови та пропонує учням доповнити їх необхідними відомостями   
6    «Вірю — не вірю». Учням пропонується відповісти на запитання, що починаються на запитання «Чи вірите ви, що…»   
7    «Злови помилку картографа». Група учінів отримує картки, де припущено помилки
в назвах географічної номенклатури, ознаках, властивостях тощо   
8    «Корова». Представник від групи учнів показує без слів задумане географічне поняття   
9    «Мікрофон». Учитель пропонує учням висловити думку щодо поставленого запитання, використовуючи уявний мікрофон. Учень, що висловився, передає «мікрофон» далі.   
10    «Чомучка». Групи учнів обмінюються підготовленими вдома запитаннями, які починаються зі слова «чому»   
11    «Огштування-естафета». Проводиться між рядами. Учитель роздає учням перших парт дидактичні картки із запитаннями, вони відповідають і передають далі   
12    «Шпаргалка». Якщо домашнє завдання складне, учням пропонується зробити вдома на великому аркуші шпаргалку та користуватися нею під час опитування   
13    «Мандрівка». Групи складають маршрут або стислу оповідь про певний географічний об'єкт   
14    «Взаємоопитування». Працюючи в парах, учні ставлять одне одному запитання за, домашнім завданням   
   
    Мотивація навчальної діяльності   
1    «Дивуй!». Учитель наводить дивні факти або майже неправдоподібну історію про
географічний об’єкт що вивчається   
2    «Приваблива мета». Учитель формує цікаву для учнів мету, розв'язуючи тим самим навчальні завдання   
3    «Фантастична добавка». Учитель моделює фантастичну ситуацію, яка допоможе
розв'язати реальні навчальні завдання   
4    «Практичність теорії». Корисність навчальної теми доводиться вчителем шляхом
розв'язання конкретної практичної ситуації   
5    «Відстрочена відгадка». Учитель формулює загадку, відгадку якої можна дізнатися,
лише працюючи над новим матеріалом. Проблемне питання   
6    «Мікрофон». Учні за допомогою «мікрофона» самостійно формують. позитивну мотивацію для вивчення певної теми   

    Вивчення нового матеріалу   
1    Навчальний мозковий штурм (фронтально або в групах).
Напрацювання будь-яких ідей для розв'язання проблеми, відбір та аналіз результатів»   
2    «Учитель — учень». Працюючі  в парах, учні вивчають різний навчальний матеріал, потім один - стає вчителем» та пояснює іншому прочитане, після чого вони міняються   
3    Тіворча лабораторія. Кожна група шукає відповідь на проблемне питання або розробляє розв'язання певної ситуації   
4    «Театралізація». Учитель пропонує розіграти конкретну ситуацію в ролях. Для цього учням потрібно готуватися, тобто вивчити відповідний матеріал.   
5    «Шпаргалка». На цьому етапі групи учнів виконуючи навчальне завдання, створюють власну шпаргалку, фактично опорну схему, за якою будують свою відповідь.   
6    «Кути». За кількістю кутів у класній кімнаті вчитель пропонує варіанти конкретної
навчальної задачі: теоретичної, практичної, художньої тощо. Учні вільні вибирати «кут»,.;тобто групи та способи роботи.   
7    Складання віршів у Стилі «синквей» на запропоновану тему   
8    «Мандрівка». На цьому етапі групи «мандрують» уже незнайомим маршрутом, використовуючи матеріал різних джерел географічних знань.   
9    «Дерево рішень». На базі вивченого матеріалу колективно або в групах учні пропонують розв'язання проблеми та заповнюють «дерево»   
   
    Закріплення. Повторення   
1    «Прес-конференція». Обговорення того, наскільки повно було виконано роботу, розкрито тему, в якому напрямі можна було б її вивчати далі   
2    «Мікрофон». Передаючи «мікрофон» по ланцюжку, учні відповідають на
запитання з вивченої теми, доповнюючи одне одного   
3    «Експрес-тести». Учні вибирають один варіант відповіді з кількох запропонованих   
4    «Чомучка» На цьому етапі запитання може запропонувати вчитель, або учні самі складають під час попереднього етапу роботи   
5    «Міні - практикум» Виконання невеликого практичного завдання за допомогою карт атласу та підручника   
6    «Світлофор» Учитель ставить запитання з вивченого матеріалу. Учні піднімають для відповіді замість руки картку : зелену, якщо знають відповідь, та червону, якщо утруднюються з відповіддю   

    Домашнє завдання   
1    Диференційоване домашнє завдання. Певний обсяг роботи пропонується виконати всім, а більш складні творчі завдання бажаючим   
2    Дуже корисне домашнє завдання Скласти до вивченої теми певну кількість •
репродуктивних запитань і творчих завдань; підготуватися до
конкурсу шпаргалок з вивченої теми   
3    Випереджальне домашнє завдання Найбільш сильним учням пропонується підготуватися за темами, які будуть вивчатися. На уроках такі учні можуть виступати в ролі консультантів.
   
Категорія: Методика географії | Додав: Вчитель
Переглядів: 2475 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]