Схема аналізу уроку

Схема загального аналізу уроку

I.  Цілеспрямованість уроку:

1)                          визначити тему уроку, місце уроку в ситуативному-тематичному циклі, тип уроку;

2)                          назвати цілі уроку : практичні, загальноосвітні, розвиваючі, виховні;

3)                          встановити відповідність поставлених цілей місцю уроку в ситуативно-тематичному циклі та типу уроку.

 

II.  Структура і зміст уроку

1)                            назвати етапи уроку в їх послідовності;

2)                            встановити відповідність прийомів навчання основними цілями уроку;

3)                            оцінити раціональність співвідношення тренувальних і мовленнєвих вправ;

4)                            назвати допоміжні засоби навчання, що використовувались, оцінити їх доцільність та ефективність ;

5)                            визначати розвиваючу, освітню, виховну, цінність мовленнєвого матеріалу уроку і вправ, їх відповідність віковим інтересам учнів.

 

   III.  Активність учнів на уроці:

1)                              визначити основні форми взаємодії вчителя та учнів на уроці, їх місце(на якому етапі, для вирішення яких завдань) та ефективність;

2)                              окреслити прийоми стимулювання мовленнєвої та розумової активності учнів.

 

   IV.  Мовленнєва поведінка вчителя:

1)                                визначити відповідність мовлення вчителя мовній нормі його адаптованості до рівня мовної підготовки учнів і вимог шкільної програми;

2)                                оцінити чіткість і доступність формулювання вчителем завдань та зверненість його мовлення до учнів;

3)                                обгрунтувати доцільність використання вчителем рідної мови на уроці;

4)                                встановити співвідношення мовлення вчителя та учнів на уроці.

 

      V .  Результативність уроку:

1)                                 назвати, чого навчились учні на уроці;

2)                                 визначити відповідність рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленими цілями;

3)                                 оцінити об'єктивність та мотиваційний потенціал виставлених учителем оцінок.

 

Схема поглибленого аналізу уроку

        I.   Цілеспрямованість уроку:

1)                                   визначити практичну, освітню, розвиваючу, виховну цілі уроку;

2)                                   встановити відповідність цілей уроку його місцю в ситуативно-тематичному циклі, типу уроку на етапу навчання.

 

       II.  Структура та зміст уроку:

1)                                 назвати етапи уроку;

2)                                 співвіднести їх послідовність та розподіл часу з поставленими цілями та віковими особливостями учнів і конкретними умовами навчання;

3)                                 дати детальну характеристику зафіксованим етапам уроку.       

        А.  Початок уроку:

              визначити форму проведення, оцінити мотиваційний потенціал та 

              відповідність віковим особливостям і рівню мовної підготовки  

              учнів;

сформулювати навчальні завдання початку уроку та визначити їх зв'язок з цільовою установкою уроку;

              обгрунтувати відповідність використаних прийомів поставленим

              цілям;

              оцінити ефективність використаних засобів навчання;

              охарактеризувати мовленнєву поведінку вчителя.

         Б.  Основна частина уроку (з урахуванням наявності конкретних ланок

              уроку) :

а) подача нового матеріалу:

визначити адекватність прийомів навчання етапами формування мовленнєвих навичок, труднощами засвоєння даного матеріалу і рівню підготовки учнів;

оцінити вмотивованість та мовленнєву спрямованість подачі мовного матеріалу,

забезпечення мовленнєвої та розумової активності учнів;

назвати застосовані прийоми поточного контролю й оцінити їх адекватність поставленим цілям;

визначити виховний, освітній, розвиваючий потенціал використаних прийомів та їх відповідність віковим особливостям учнів;

оцінити мовленнєву поведінку вчителя;

б) активізація дій учнів з метою використання мовного матеріалу; встановити відповідність мовленнєвих одиниць та послідовність вправ етапам формування мовленнєвих навичок;

визначити співвідношення мовних та умовно-мовленнєвих вправ, оцінити його раціональність з урахуванням труднощів засвоєння мовного матеріалу;

обґрунтувати вмотивованість і мовленнєву спрямованість тренування;

визначити прийоми активізації  роботи всіх учнів та оцінити їх ефективність з урахуванням вікових особливостей учнів ;

встановити зв'язок тренувальних вправ уроку з виконаним домашнім завданням, оцінити ефективність форми його перевірки;

назвати використані допоміжні засоби навчання, оцінити їх ефективність та відповідність віковим особливостям учнів і рівню їх підготовки;

визначити прийоми поточного контролю та оцінити їх адекватність поставленим завданням;

 визначати виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;

оцінити мовленнєву поведінку вчителя;

в) практика учнів у спілкуванні;

оцінити вмотивованість та ситуативну забезпеченість іншомовного спілкування учнів;

визначити відповідність методичних прийомів етапам розвитку мовленнєвих умінь;

назвати прийоми активізації роботи всіх учнів;

визначити адекватність прийомів контролю його об'єктам;

встановити зв'язок урочної роботи з виконаним домашнім завданням та оцінити

ефективність форм його перевірки;

визначити виховний, розвиваючий, освітній потенціал використаних прийомів навчання;

оцінити мовленнєву поведінку вчителя.

       В.   Завершення уроку:

оцінити своєчасність і чіткість пояснення домашнього завдання,підготовленість до нього завдяки проведеному уроку;

визначити усвідомлення учнями досягнутого рівня практичного володіння мовою;

оцінити об'єктивність виставлених оцінок, їх мотиваційний і виховний потенціал.

       III.  Результативність уроку:

    1) визначити ступінь успішності виконання плану уроку;

2) встановити відповідність досягнутого на уроці рівня сформованості мовленнєвих навичок та вмінь поставленим цілям.

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Методичні матеріали | Додав: Вчитель (21.02.2009)
Переглядів: 3291 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]