Орієнтовна схема аналізу уроку з географії.
Орієнтовна схема аналізу уроку з
географії.
1.Тема уроку . 2.Мета уроку (чи відповідає вона педагогічним вимогам); дидактична передбачає: формування конкретних елементів географічних знань: уявлень, понять, законів, закономірностей; взаємозв’язків та взаємозалежностей між об’єктами і явищами природи; формування власне предметних умінь; формування знань і вмінь про спеціальні методи дослідження природи (наприклад, формування поняття “дослід”, уміння виконувати дослід…); розвивальна передбачає: розвиток всіх психічних процесів учня, що відбуваються шляхом оволодіння відповідними видами діяльності; формування уявлення чи поняття про способи раціональної навчальної діяльності та вміння виконувати їх (наприклад, формувати уявлення про спосіб складання цілісної характеристики природної зони за типовим планом); виховна передбачає: формування певних компонентів тих чи інших якостей особистості. 3. Тип уроку: урок засвоєння нових знань; урок формування умінь і навичок; урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок; урок застосування знань, умінь і навичок; контрольний урок; комбінований урок. Нестандартний урок. Інтегрований урок. Відповідність типу уроку його дидактичній меті. 4.Структура уроку: макроструктура (доцільність виділених етапів, залежність їх послідовності від типу уроку); мікроструктура етапів (ефективність застосування вибраних методів і прийомів навчання, у тому числі робота з підручниками, картами, таблицями, схемами і т.д.); самостійна робота (вид, місце у структурі уроку, тривалість, ефективність, способи перевірки); використання наочних методів і засобів навчання географії. 5.Змістовий компонент уроку: вибір навчального матеріалу з даної теми та його дидактичний аналіз (обсяг, виділення основних елементів знань у формі фактів, уявлень, понять, базових умінь і навичок; методика їх формування тощо); використання міжпредметних зв’язків; використання різних видів пізнавальних завдань, їх доцільність. 6.Розвивальний компонент уроку : розвиток уміння цілеспрямовано сприймати різними органами чуття; раціонально запам’ятовувати і відтворювати; вміння створювати в уяві певні об’єкти і явища природи; розвиток умінь раціональної навчально – пізнавальної діяльності (самопланування, самоорганізація, самооцінювання, самоаналіз); розвиток умінь користуватися різними джерелами пізнання (підручники, посібники, карти, таблиці, схеми, газети та журнальні статті, теле- та радіоповідовлення тощо); розвиток власне предметних вмінь. 7.Мотиваційний компонент уроку: всебічний показ учителем вагомості теми уроку в курсі вивчення географії і для учня особисто; спонукання до зацікавленості предметним змістом і до діяльності його засвоєння; засоби активізації навчальної діяльності учнів (проблемний виклад матеріалу чи елементи проблемного навчання, програмоване навчання, дидактична гра, цікава пізнавальна інформація тощо); прийоми локальної мотивації на кожному етапі уроку; емоційний фон уроку (стиль спілкування з учнями, комунікативні уміння студента – практиканта, темпоритм уроку тощо). 8.Виховуючий характер уроку: виховний потенціал змісту навчального матеріалу, організація уроку як важливий чинник виховання, професійна майстерність студента – практиканта. 9.Контроль та оцінювання знань, умінь і навичок учнів : методи перевірки знань, умінь і навичок ( усне, письмове та комбіноване опитування; графічні та практичні роботи; робота з контурними та іншими видами карт; складання та аналіз таблиць, схем, картосхем; програмовий контроль, тестова перевірка; спостереження за виконанням учнями пізнавальних завдань тощо); форми педагогічної оцінки (емоційне ставлення, оцінне судження, оцінка - бал). 10.Організаційна чіткість уроку організація класу до уроку, готовність учнів, завершеність кожного етапу уроку, логічний взаємозв’язок; зміна видів діяльності, розподіл часу. 11.Оцінка діяльності студента – практиканта на уроці: знання фактичного матеріалу з географії, науковість викладу; володіння методикою формування географічних знань, умінь і навичок, методикою ведення уроку; педагогічний такт; зовнішній вигляд студента. 12.Загальна оцінка результативності уроку. | |
| |
Переглядів: 9489 | |