Інтерактивні технології навчання
1. «Робота в парах» (Один проти одного, один – вдвох –всі разом, « Думати працювати в парі, обмінятися думками» Технологія особливого ефективна на початкових етапах навчання учнів роботи у малих групах . Робота в парах дає час подумати, обмінятись ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом. Вона сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння вести дискусію й переконувати співрозмовника. Під час роботи в парах можна швидко виконувати вправи, які за інших умов потребують великої затрати часу: * Обговорити короткий текст, завдання; * узяти інтерв`ю і визначити ставлення партнера до тої чи іншої навчальної діяльності; * зробити редагування письмової роботи один одного; * сформулювати підсумок уроку; * протестувати та оцінити один одного; * дати відповіді на запитання вчителя; * порівняти записи, зроблені в класі. 2. « Карусель» Цей варіант кооперативного навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників в активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань. Ця технологія застосовується: * для обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій ; * для збирання інформації з якої-небудь теми; * для інтенсивної перевірки обсягу й глибини наявних знань (напрямку, термінів); * для розвитку вмінь аргументувати власну позицію. 3. «Ротаційні (змінювальні) трійки» Діяльність учнів у цьому випадку є подібною до роботи в парах. Цей варіант кооперативного навчання сприяє активному, ґрунтовному аналізу та обговоренню нового матеріалу з метою цього осмислення, закріплення та засвоєння. 4. « Акваріум» Ще один варіант кооперативного навчання , що є формою діяльності учнів у малих групах, ефективний для розвитку навичок спілкування в малих групі, вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Може бути запропонований тільки за умови, що учні вже мають добрі навички гру роботи 5. « Ажурна пилка» Технологія використовується для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу. Ефективна і може замінити лекції у тих випадках, коли початкова інформація повинна бути донесена до учнів перед проведенням основного(базисного) уроку або доповнює такий урок. Заохочує учнів допомагати один одному вчитися навчаючи. 6. „ Мікрофон” Різновидом загально групового обговорення є технологія „ Мікрофон” , яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. 7. „ Незакінчене речення” Цей прийом часто поєднується з „ Мікрофоном” і дає можливість працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо. 8 „ Обговорення проблеми в загальному колі” Ця технологія, яка застосовується, як правило, в комбінації з іншими. Її метою є прояснення певних положень , привертань уваги учнів до складних або проблемних питань у навчальному матеріалі, мотивації пізнавальної діяльності, актуалізація опорних знань. 9. „ Мозковий штурм” Інтерактивна технологія колективного обговорення, що використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми. Спонукає учнів проявити уяву та творчість , дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Мета „ Мозкового штурму „ чи „ Мозкової атаки” в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу. 10. „ Навчаючись – учусь” Метод використовується при вивченні блоку інформації або при узагальненні та повторенні вивченого. Він дає можливість учням узяти участь у передачі своїх знань однокласникам. Використання цього методу дає загальну картину понять і фактів, що їх необхідно вивчити на уроці, а також викликає певні запитання та підвищує інтерес до навчання. За сторінками: Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок :інтерактивні технології навчання - К.,2003 | |
| |
Переглядів: 5202 | Коментарі: 1 | |