ГІДРОСФЕРА. 6 КЛАС. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ - Конспекти уроків - Загальна географія 6 клас - Каталог файлов - Персональный сайт
Я іду на урок географії
Понеділок, 05.12.2016, 01:21
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файловРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [96]
Цікава географія [6]
Статистика сайту
Головна » Файли » Загальна географія 6 клас » Конспекти уроків [ Додати матеріал ]

ГІДРОСФЕРА. 6 КЛАС. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
[ Викачати з сервера (44.0Kb) ] 02.11.2010, 06:38
ГІДРОСФЕРА. 6 КЛАС. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про гідросферу Землі; вдосконалити практичні вміння учнів працювати з картами, атласом, додатковими матеріалами; провести тематичний диференційований контроль знань учнів; удосконалювати вміння орієнтуватися в потоці географічної інформації, логічно викладати свої думки; розвивати творчі здібності, геопросторове мислення, розуміння значення людини та її діяльності для довкілля.
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта України, атласи, альбом «Люди мужніх професій», таблиці, реферати, картини, малюнки.
Тип уроку: узагальнення та контроль знань.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Учитель. Коли я готувалася до уроку, до мене завітав незвичайний гість і попросив дозволу бути присутнім на уроці, щоб збагатити свої знання про воду та її значення. Знайомтеся — Вовчик-братик (м’яка іграшка).
Вовчик. Добрий день, діти! Можна, я послухаю, що ви будете говорити про воду, щоб і собі навчитися?
Учитель. Можна, діти? Тоді почнемо!
Входить дівчинка-краплинка, плаче.
Учитель. Ой, хто це такий засмучений?
Вовчик. Хто ти?
Краплинка. Я — краплинка. Мене із сестричками мама відпустила погратись, а я заблукала й не знаю, як повернутись додому.
Вовчик. А ти посидь біля мене, послухай дітей, може, вони тобі щось підкажуть.
Краплинка. А можна? Дякую.
II. Повідомлення теми і мети уроку
III. Основна частина уроку
1-й учень. Гідросфера — це водна оболонка Землі.
2-й учень. Академік Ігнатій Васильович Петринов-Соколов так сказав про неї: «Хіба вода — це тільки та безбарвна рідина, що налита в склянку? Океан, що вкриває майже всю нашу планету... Хмари, хмаринки, тумани, що несуть вологу всьому живому на земній поверхні,— адже це також вода. Безкраї крижані пустелі полярних областей, сніговий покрив, що застеляють майже половину планети,— і це вода. Гірські хребти складені гігантськими товщами сотень різних гірських порід, і геологи знають, що більшість із них створена великим будівником природи — водою. На місці, де підносились найвищі гори, розстилаються безкраї рівнини, їх створює великий перетворювач — вода. Прояви життя дуже різноманітні. Воно всюди на нашій планеті. Але життя є тільки там, де є вода».
1-й учень. А що таке вода? Вода — це життя, колиска всього живого. Відірватися від цієї колиски неможливо з багатьох причини... (Зачитує фрагменти з реферату.)
2-й учень. Вода — найважливіший мінерал Землі. Мінерал, без якого неможливе життя. У складі всіх живих організмів переважає вода. Вона повсюди. Утворившись у глибинах Землі, вода вкрила три чверті земної поверхні. Солона і прісна, прозора й каламутна, рідка, тверда та у вигляді пари, вона в нас і навколо нас. Річки й озера, джерела і криниці, болота і льодовики, хмари й водяна пара, моря та океани — все це складові водної оболонки Землі. З-поміж усіх планет Сонячної системи лише Земля має такі запаси води. Людство використовує її з часів свого зародження і донині.
Без води неможливе життя на Землі всіх істот.
Вода — особлива речовина, що має певні властивості.
Учитель. Які ж властивості має вода?
1-й учень. «У тебе немає ані смаку, ані запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти саме життя. Ти найбільше багатство у світі»,— так писав Антуан де Сент-Екзюпері.
2-й учень. А ще вода не має форми й кольору.
Учитель. В яких станах може перебувати вода?
1-й учень. Вона може перебувати у трьох станах: у твердому (сніг, лід, град), рідкому та газоподібному (водяна пара).
Учитель. Як утворюється пара?
Робота за таблицею «Кругообіг води в природі».
1-й учень. Це дивовижна властивість води — утворювати пару, що містить у собі величезну кількість теплоти — 537 калорій на один грам. Учені підрахували: щохвилини Сонце випаровує з поверхні річок, озер, морів і океанів Землі 1 мільярд тонн води!
Вода у водоймах нагрівається і підіймається в атмосферу. Отже, пара, підіймаючись у більш холодні верхні шари повітряної оболонки, віддає їм тепло, конденсуючись при цьому, тобто знову перетворюючись на воду (от звідки беруться дощі!).
2-й учень. Те саме відбувається, якщо вода охолоджується далі й перетворюється на маленькі крижинки, які, з’єднуючись між собою, можуть утворювати за різних умов сніжинки або град.
Учитель. А де на планеті є вода? Скільки її?
1-й учень. Дві третини поверхні нашої планети вкрито водою (близько 71 %). Практично вся ця вода є солоною водою морів та океанів.
2-й учень. А ще вода є в джерелах, річках, озерах, болотах, морях, ставках, водосховищах — у водоймах суші.
Завдання
• Як ви розумієте, що таке Світовий океан?
• Що таке океан? Назвіть океани та покажіть їх на карті.
• Чим відрізняється море від океану? Які є моря? Наведіть приклади, покажіть на карті.
• Чим відрізняється затока від протоки? Наведіть приклади, покажіть на карті.
• Як ви розумієте поняття «води суходолу»? До цих вод відносять річки, озера, джерела, болота, ставки, водосховища.
• Що таке джерело?
• Що таке озеро? Які бувають озера?
• Що таке болото? Назвіть види боліт.
• Що таке ставок? Чим він відрізняється від озера?
• Що таке водосховище? Навіщо воно потрібне?
• Чим відрізняється водосховище від водоспаду?
Учитель. З особливою шаною ставилися наші предки до води. А з яким старанням український народ оберігає криницю! Як дбає про її чистоту! «Плювати в криницю не годиться, колись доведеться води напиться», «Не треба їсти над колодязем, бо жаби плюватимуть у нього». Вважалося, що непочата вода із трьох криниць має цілющу силу. А як любовно оздоблювали в селах криниці! То справжні шедеври народної архітектури. Смак джерельної води особливо дорогий нам, сучасникам: дедалі менше й менше залишається чистоти в природі, джерела замулюються. Тож неухильно дбаймо про їх збереження. Щоб не заростали стежки до добрих криниць-студениць, чистих джерел і щоб у них дзвеніла вода, а не плямилася іржа, мутина нашої безгосподарності, екологічної безграмотності, свавілля.
А для чого нам потрібна вода?
Учень. Щоб забезпечити одну людину продуктами харчування на рік, треба витратити в середньому близько 600 тонн прісної води, крім того, ще 200 тонн витрачається в середньому на санітарні потреби. Отже, одна людина витрачає за рік близько 800—900 тонн води, не рахуючи тієї, яка йде на виготовлення одягу та інших предметів індивідуального та суспільного споживання. Але незрівнянно більше витрачається води на різні виробничі потреби. Наприклад, за рік усі шахти світу «випивають» близько 3 млрд м3 води.
Завдання
• З яких водойм беруть воду люди? (Розповідь про річки)
• Що таке річка? Назвіть її складові.
• Назвіть найбільші річки світу та покажіть їх на карті.
• Яка найбільша річка в Україні?
• Що ви знаєте про Дніпро?
• Як називається наш край? (Прикарпаття) Як називається найбільша річка нашого краю? (Прут)
• Де вона бере початок? Куди впадає? Яка її довжина? (Розповідь та показування на карті)
• А які ще річки ви знаєте, що протікають територією нашого району?
• Яка річка протікає через наше село? (Розповідь про р. Лючка, читання вірша)
Учитель. Ви сьогодні молодці! Розповіли мені так багато цікавого. А чи знаєте ви, як народ прославляв воду в піснях, віршах, легендах, приказках, прислів’ях, загадках, казках?
Конкурс пісень, приказок, загадок, казок, віршів, гуморесок, колядок і щедрівок про воду
Краплинка плаче.
Учитель. Що сталося? Чому ти плачеш, Краплинко?
Краплинка. Я дуже турбуюся про свою матусю — річку Лючку, їй дуже важко, тому що її забруднюють сміттям, склом, відходами...
Учитель. Діти, а чим можна допомогти Краплинці та її родині — мамі, братикам і сестричкам?
Учень. Я думаю, що це біда не тільки р. Лючки та Краплинки. У наш час катастрофічно зросло надходження до вод Землі забруднюючих речовин: промислових відходів, нафти, побутових стічних вод, добрив тощо. Особливо небезпечним для усього живого є нафтове забруднення. Нафтова плівка порушує волого та газообмін, губить живі організми. Це актуальна проблема планетарного масштабу.
Учитель. А чим ми можемо допомогти нашій Краплинці та її родині?
Не викидати сміття в річку. Насаджувати дерева на берегах тощо. Ти задоволена відповідями учнів, Краплинко?
Краплинка. Так, і тому мерщій полечу до матусі, щоб повідомити їй хорошу новину. Спасибі вам, діти. До побачення!
Учитель. Ви багато мені розповіли сьогодні про воду, але ще багато чого не знаєте. Тому я пропоную у вільний час переглянути репродукції альбому «Люди мужніх професій» та познайомитися з видами робіт, що пов’язані з водою, можливо, одну з них ви оберете для себе, коли виростете.
А ще Христя принесла нам картини, які є в її домашній колекції, щоб і ви могли помилуватися ними. (Показує міні-виставку картин.) А Вася зробив першу спробу пензля і намалював свою картину. Молодець!
IV. Домашнє завдання
Вдома вам потрібно буде виконати завдання за своїм вибором — намалювати картинку, написати вірша, вивчити пісню, розказати гумореску тощо — про те, чим, на вашу думку, є для людини вода. У цьому вам допоможуть здобуті знання, альбом, ваші реферати та виставка літератури, яку ми разом з бібліотекарем підготували для вас.
V. Підсумок уроку
Категорія: Конспекти уроків | Додав: Вчитель
Переглядів: 1880 | Завантажень: 368 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 3.7/3
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід
Пошук
Заробляй розумом
etxt.ru
Операції з WM
Обменник.ws » Автоматический обмен Webmoney, Privat24, WMZ, WMR, WMU, WME, WMB, WMG, без комиссии, пополнение картой visa, mastercard, обмен электронных денег webmoney, wmz на wmr
Block title
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляється системою uCoz