Практична робота № 6 «Установлення взаємозв'язків між будовою земної кори та формами рельєфу, визначення їхнього геологічного часу». - Конспекти уроків - Загальна географія 6 клас - Каталог файлов - Персональный сайт
Я іду на урок географії
Четвер, 08.12.2016, 19:08
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файловРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Конспекти уроків [96]
Цікава географія [6]
Хто на сайті
iuliag
Статистика сайту
Головна » Файли » Загальна географія 6 клас » Конспекти уроків [ Додати матеріал ]

Практична робота № 6 «Установлення взаємозв'язків між будовою земної кори та формами рельєфу, визначення їхнього геологічного часу».
[ · Викачати видалено () ] 04.12.2010, 00:36
Тема: Катастрофічні явища в літосфері. Землетруси. Практична робота № 7 «Позначення та підписування на контурній карті найбільших літосферних плит, сейсмічних поясів, вулканів, гір, рівнин (продовження)».
Мета: навчити учнів визначати особливості ресурсів, земної корі, літосферних плит, показувати на карті сейсмічні пояси, пояснювати вплив внутрішніх процесів на рельєф, позначати на контурній карті Тихоокеанський, Середземноморський, Атлантичний сейсмічні пояси; розвивати практичні навички учнів роботи з контурними картами; виховати допитливість, жадобу до знань.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник географії, зошит для практичних робіт, атлас, глобус Землі, карта будови земної кори, фізична карта світу, схема «Поширення коливань під час землетрусу».
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель повідомляє учням тему та мету уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Бесіда за запитаннями
1. Що вам відомо про літосферні плити?
2. Які види рухів земної кори ви знаєте?
3. Які спостереження дозволяють установлювати її рухливість?
4. Розкажіть про горизонтальні рухи земної кори.
5. Що вам відомо про землетруси?
6. Де зазвичай відбуваються ці катастрофічні явища?
7. Якими можуть бути їхні наслідки?
Далі заслуховуються повідомлення учнів про землетруси.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово вчителя
Сьогодні ми поговоримо про одне явище, наслідки якого можна описати такими словами: це не війна, але загинули десятки тисяч людей ; це не бій, але зруйновані тисячі будинків; це не битва, але знищено багато техніки, десятки кілометрів автомобільних доріг і залізниць виведені з ладу. Про що ж мій сьогодні будемо говорити? Правильно, про землетруси.
IV. Пояснення нового матеріалу
Розповідь учителя
Місце, де виникають коливання, називають вогнищем землетрусу. (Учитель пропонує учням відкрити підручник на с. 591 ввернути увагу на схему «Поширення коливань під час землетрусу».) Воно зазвичай розташовується на глибині до 60 км, але іноді вогнище може перебувати на глибині 700 км від поверхні. Над вогнищем розміщується епіцентр, тут відзначаються найсильніші руйнування. Слабкі землетруси відчуваються залегким поскрипом стін у приміщенні, побрязкуванням посуду, тремтінням листків кімнатних рослин, розгойдуванням висячих предметів. Сильніші коливання ґрунту викликають розтріскування штукатурки, падіння окремих предметів у кімнаті. Землетрус також може призвести до руйнування навалених пунктів, зміни вигляду поверхні Землі, утворення великих обвалів і зсувів на схилах гір, утворення тріщин у ґрунті (іноді завширшки понад 1 м), скривлення залізничних рейок тощо. При катастрофічних землетрусах виділяється величезна енергія, еквівалентна енергії тисячі атомних вибухів. Подібні землетруси в населених місцях іноді супроводжуються великою кількістю людських жертв. У Китаї під час землетрусу 1556 р. загинуло кілька сотень тисяч людей.
Причиною землетрусу є існування напруженості в літосфері, що періодично змінюється розрядкою — швидким переміщенням окремих ділянок літосфери, їхніми розривами й коливаннями.
Бліцопитування
1. Що таке землетрус?
2. Що спричиняє це катастрофічне явище?
3. Як можна визначити, що починається землетрус?
4. Для чого використовуються сейсмографи?
Практична робота
Учитель пропонує знайти в підручнику матеріал, у якому йдеться про райони поширення землетрусів. Потім учні, виконують завдання 2 практичної роботи № 7. Учитель звертає увагу, що сейсмічні пояси позначаються лініями червоного кольору (у місцях сходження літосферних плит — одна лінія, у місцях розходження — дві паралельні лінії) і підписуються за їхнім простяганням.
Розповідь учителя
Учені відзначили, що переважна більшість землетрусів зосередженні у двох поясах. Найактивніший, на частку якого припади близько 75 % усіх землетрусів, оточує Тихий океан. Інший — середземноморський, де зосереджено 23 % усіх землетрусів, — простягається від Ґібралтару через Малу Азію та гірські системи Паміру — від Тянь-Шаню до Тибету. Японія і Таджикистан повністю входять до зони можливих катастрофічних землетрусів. Практично в будь-якому місці тут може відбутися землетрус руйнівної сили. Але коли? Якою буде сила поштовху? Щоб уникнути катастрофи, досить ужити заходів обережності (вимкнути електроенергію та газ, евакуювати населення). Однак прогрес у розв'язанні питань точного прогнозування поки що невеликий.
Деякі вчені вважають, що про початок землетрусу можна говорити за незвичайною поведінкою тварин, наприклад пацюків. Ці тварини починають перетягувати своє потомство в пошуках безпечного місця.
Завдання
Учитель зачитує неправильні поради щодо поведінки під час землетрусу, а учні пояснюють, чому так робити не можна.
Якщо ви опинилися в зоні землетрусу, не поспішайте залишати будинок — тут ви в цілковитій, безпеці. Можете користуватися електроенергією ' та вмикати газ. У крайньому разі, укрийтеся в місцях, де немає потужних перекриттів. Якщо ви перебуваєте на відкритій місцевості вдалині від будинків, підійдіть ближче до ліній електропередач, великих Дерев, стовпів або інших споруд. Коли ви відчуєте поштовхи й коливання, обхопіть стовп або стовбур дерева, щоб у Вас не запаморочилася голова.
— Як же насправді треба поводитися під час землетрусу?
Учні разом з учителем формулюють правила поведінки під час землетрусу.
V. Підсумки уроку
«Відкритий мікрофон»
Учні за допомогою методу «відкритого мікрофона» висловлюють власну точку зору за кожним із запропонованих питань. При цьому забороняється перебивати або виправляти того, хто виступає. Час на виступ - 1хв.
1. Чому вчені дотепер не можуть точно спрогнозувати, коли й де відбудеться землетрус?
2. Що обумовлює силу землетрусу?
3. Чи можливі землетруси на території України?
При позитивній відповіді позначте, де саме вони були або можуть відбутися.
Завдання
Намалюйте схему «Поширення коливань під час землетрусу». Укажіть у ній розташування вогнища й епіцентру землетрусу, райони з різним ступенем руйнування.
VI. Домашнє завдання
1. Прочитати текст підручника [5] § 12, [7] § 18.
2. Описати руйнівний землетрус. Звернути увагу на силу підземних поштовхів, можливі наслідки, відчуття та дії людей. Спланувати свої можливі дії (Під час підготовки цього завдання використайте текст підручника, додаткові джерела інформації й слова: поштовхи, погойдування, коливання, тріщини, обвали, страх, будинки, дороги, фунт, руйнування, люди, дерева, лінії електропередач, газопровід, небезпека).
3. Підготувати повідомлення про виверження вулканів.
Категорія: Конспекти уроків | Додав: Вчитель
Переглядів: 3037 | Завантажень: 437 | Коментарі: 21 | Рейтинг: 4.1/12
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід
Пошук
Заробляй розумом
etxt.ru
Операції з WM
Обменник.ws » Автоматический обмен Webmoney, Privat24, WMZ, WMR, WMU, WME, WMB, WMG, без комиссии, пополнение картой visa, mastercard, обмен электронных денег webmoney, wmz на wmr
Block title
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляється системою uCoz