Методична розробка уроку " Будова, внутрішні та зовнішні зв'язки систем" - Природознавство 6 клас - Природознавство - Каталог файлов - Персональный сайт
Я іду на урок географії
Четвер, 08.12.2016, 19:02
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файловРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Природознавство 5 клас [24]
Природознавство 6 клас [21]
Хто на сайті
iuliag
Статистика сайту
Головна » Файли » Природознавство » Природознавство 6 клас [ Додати матеріал ]

Методична розробка уроку " Будова, внутрішні та зовнішні зв'язки систем"
07.09.2011, 22:00
УРОК 2
Тема. Будова, внутрішні та зовнішні зв'язки систем.
Мета: закріпити знання про природні та штучні системи; розши¬рити уявлення учнів про різноманітність систем у середо¬вищі життя; познайомити з властивостями, внутрішніми та зовнішніми зв'язками систем.
Обладнання: малюнки або плакати, на яких зображено ліс (поле, океан, пустеля тощо; таблиця «Трофічні зв'язки в екосисте¬мах»; кімнатні рослини; схема клітини рослини; акваріум з рибками.

Хід уроку
I. Активізація опорних знань
1. Гра з класом «Правильно чи неправильно?».
Учитель пропонує твердження про штучні та природні системи, а учні погоджуються чи не погоджуються з ними. Наприклад:
Географічна оболонка Землі — це природна система, яка скла¬дається з твердої оболонки, води та повітря.
Природні системи набагато простіші, ніж штучні.
Телевізор, мікрохвильова піч, атомна електростанція — це штучні системи.
Сонячна система складається з непов'язаних між собою небес¬них тіл.
Природні системи створені людиною.
Мікроскоп — штучна система, створена людиною.
Системи, які ми бачимо на малюнках (ліс, поле, океан), — це природні системи.
Кімнатні рослини — штучні системи, бо за ними доглядає людина.
2. Перевірка домашнього завдання.
Обговорення вибору малюнків, демонстрація кращих робіт. Схвальний відгук учителя про учнів, які навчились розрізняти природні та штучні системи, зрозуміли, що будь-яка система скла¬дається з частин, пов'язаних між собою.
II. Основна частина
1. Робота в групах.
Учитель поділяє клас на дві групи та пропонує прочитати § 2 підручника. Кожна група мусить назвати. по одній особливості систем.
Наприклад, перша група: «Система має певні межі, які допо¬магають зберегти внутрішню будову. Приміром, цей акваріум має стінки, які утримують воду й рибок усередині. Через відкритий отвір в акваріум може надходити їжа, а також нові мешканці акваріума».
Друга група: «Система стійка до впливів навколишнього се¬редовища, але може й зруйнуватись. Якщо тривалий час тільки забруднювати воду в акваріумі, не турбуватись про його мешканців, то рано чи пізно система зруйнується, а мешканці загинуть».
2. Слово вчителя з демонстрацією.
Названі такі особливості системи:
— система складається з частин, пов'язаних між собою;
— система має межі;
— система відносно стійка до впливів;
— будь-яка система має внутрішні та зовнішні зв'язки. Розгляньмо схему клітини рослини, яку можна побачити під
мікроскопом. Це один із прикладів природної системи. Чи має вона межі? Частини? Так, це оболонка, ядро, живий вміст клітини. Чи може ця система зруйнуватись? Авжеж. Отже, клітина відповідає особливостям системи — складається з частин, вкрита оболонкою, відносно стійка до впливів. Але живу клітину легко зруйнувати.
3. Бесіда з учнями.
Розгляньмо як приклад будь-яку природну екосистему — ліс, поле,болото.
Учитель звертає увагу учнів на малюнки та плакати, на яких зображені приклади природних систем. Учитель пропонує учням такі питання для обговорення.
Що саме одержує ліс ззовні?
Чи впливає на ліс клімат?
Що поглинають рослини з ґрунту? .
Під час обговорення вчитель допомагає учням висловлювати їхні думки, звертає увагу на більш повні та правильні відповіді.
III. Підсумок
Усні висловлювання учнів.
Один учень із кожної групи робить повідомлення про зовнішні та внутрішні зв'язки будь-якої системи. Наприклад:
«Зовнішні зв'язки — потоки енергії, речовин, інформації, що пов'язують систему з навколишнім середовищем».
«Усередині природних екосистем існують трофічні зв'язки, які є внутрішніми. Вони відображають те, хто чим живиться та як передається енергія всередині системи. Інакше кажучи, внутрішні зв'язки — це потоки енергії, речовин, інформації, що пов'язують елементи системи в одне ціле».
IV. Домашнє завдання
Прочитати § 2 підручника, скласти схему живлення та відповіс¬ти на запитання: які зв'язки ілюструє схема живлення: зовнішні чи внутрішні?
Категорія: Природознавство 6 клас | Додав: gorya4ii-led
Переглядів: 3504 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 3.7/3
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід
Пошук
Заробляй розумом
etxt.ru
Операції з WM
Обменник.ws » Автоматический обмен Webmoney, Privat24, WMZ, WMR, WMU, WME, WMB, WMG, без комиссии, пополнение картой visa, mastercard, обмен электронных денег webmoney, wmz на wmr
Block title
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляється системою uCoz