Методична розробка уроку "Живлення. Типи живлення організмів. Ріст та розвитою живих організмів" - Природознавство 6 клас - Природознавство - Каталог файлов - Персональный сайт
Я іду на урок географії
Понеділок, 05.12.2016, 01:23
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Каталог файловРеєстраціяВхід
Меню сайту
Категорії розділу
Природознавство 5 клас [24]
Природознавство 6 клас [21]
Статистика сайту
Головна » Файли » Природознавство » Природознавство 6 клас [ Додати матеріал ]

Методична розробка уроку "Живлення. Типи живлення організмів. Ріст та розвитою живих організмів"
18.09.2011, 12:25
УРОК 4
Тема: Живлення. Типи живлення організмів. Ріст та розвитою живих організмів.
Мета: закріпити ознаки живого, познайомити учнів з типами живлення, ростом та розвитком живих організмів, умо¬вами, необхідними для росту та розвитку,
Обладнання: живі кімнатні рослини, гербарії, таблиця «Органи квіткової рослини», «Розвиток пагона», таблиця «Типи живлення»
Хід уроку
І. Активізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання.
Учитель разом з учнями обговорює домашнє завдання — казки на тему «Мої пригоди в чарівному світі рослин та тварин». Учитель може зробити таке узагальнення.
Ми почули різні пригоди в живому світі рослин та тварин — дивовижному, незбагненному та чарівному світі, де трапляються чудеса, де вирує свято життя, де кожна жива істота прагне вижити й дати потомство. Кожен живий організм — це форма існування живої матерії.
2. Запитання та завдання учням з демонстрацією таблиць.
Які ознаки живого ви запам'ятали?
Чи можна за однією властивістю вирішити — живий організм перед вами чи об'єкт неживої природи?
Наведіть свої приклади, які доводять, що одна властивість ще не розв'язує питання.
Чи можна назвати рослину живою істотою? Чому? Які власти¬вості їй притаманні?
Чи є відмінність між типами живлення рослини та тварини?
Які ви знаєте органи в рослин?
Яку роль відіграє корінь, стебло, листя? Чи може існувати без них рослина?
Що з'являється на місці квітки, коли вона відцвітає?
Яку роль відіграє квітка, який це орган?
Що таке пагін?
Покажіть на кімнатних рослинах, де знаходиться пагін.
Які органи є у тварин? Навіщо вони їм потрібні?
Які органи є в людини? Назвіть зовнішні та внутрішні органи людини.
Які системи органів ви вже знаєте? До складу якої системи входить серце?
II. Основна частина
1. Лекція з елементами бесіди.
Організм будь-якої живої істоти потребує органічних речовин і води. Для чого потрібні поживні органічні речовини? Вони забезпе¬чують усе живе енергією, щоб живий організм міг дихати, рухатись, рости, розвиватись, реагувати на подразнення тощо. Енергія потріб¬на на будь-які дії — на посмішку, на перетравлювання їжі, на обмін речовин. Усі живі організми прагнуть вижити й розмножитись... Усе прагне жити! Для життя потрібна енергія. Той, хто з вас посадив і виростив хоча б одну квітку, знає, що її треба поливати, ставити на світло, підживлювати добривами, своєчасно міняти ґрунт тощо.
Як живляться рослини? Можна припустити, що рослини мають унікальну здатність будувати свої тіла з нічого, тобто з повітря та води. Рослини синтезують за рік мільйони тонн органічних речовин, необхідних для живлення тварин і людей.
За типом живлення всі живі організми можна поділити на дві великі групи: автотрофи (рослини та деякі мікроорганізми) -— син¬тезують необхідні органічні речовини самостійно; гетеротрофи (тварини) — живляться готовими органічними речовинами.
Таким чином, рослини синтезують органічні речовини само¬стійно, а тварини — одержують їх у готовому вигляді. Хто від кого залежить?
Учні пропонують свої відповіді на це питання, найкращі від¬повіді учитель записує на дошці.
Які особливості має живлення гетеротрофів?
Природа потурбувалась про те, щоб кожен організм здобув собі їжу. Для перетравлювання білків, жирів та вуглеводів (органічних речовин) деякі тварини мають універсальний апарат — травну систему. Ротові органи тварин подрібнюють їжу, а травний канал — перетравлює. Одні тварини живляться тільки рослинами — рос¬линоїдні, — комахи, птахи, ссавці. Інші полюють на здобич —
хижі: комахи, птахи, ссавці. Є й такі, які поселяються всередині живих організмів — паразитичні: черви, комахи; або живляться рештками органічних речовин — дощові черв'яки.
2. Групова пошукова робота.
Учитель поділяє клас на дві групи і дає кожній окреме завдан¬ня. Перша група учнів досліджує, що таке ріст, типи росту; друга група готує невеличку доповідь про розвиток. Учитель демонструє таблицю «Розвиток пагона» під час доповіді першої групи й муляж курячого яйця під час доповіді другої групи. Після закінчення роботи кожна група робить свою доповідь. Перша група дає визна¬чення росту як збільшення розмірів та маси,організму, досліджує, чи відрізняється ріст рослин від росту тварин. Наприклад:
«Рослини ростуть усе життя, а тварини тільки до певного віку. Тварини ростуть усім тілом, а рослини — за рахунок особливих клітин. Тривалість життя рослин значно більша, ніж у тварин. Так, деякі дерева, наприклад дуб, баобаб, секвоя, живуть сотні й навіть тисячі років. Рослини ростуть краще в сприятливих умо¬вах — навесні та влітку. Багаторічні рослини зимою перебувають у стані спокою, або сну, а однолітні — відмирають. Тварини ростуть певний час; деякі тварини переносять несприятливі умови в стадії спокою, коли всі життєві процеси уповільнюються».
Друга група дає визначення розвитку організму як властивості набувати якісних змін упродовж життя. Наприклад:
«Розвиток одного організму (індивідуальний розвиток) по¬чинається з моменту зародження життя до природної смерті або припинення існування. Життя починається з яйцеклітини, або яйця. Після запліднення яйце починає розвиватись у зародок, а потім — у цілісний організм. Усередині яйця курча проходить стан зародкового розвитку. Після вилуплення з яйця починається післязародковий розвиток. Для курчати цей розвиток прямий, бо воно росте, збільшуючись у розмірах, не проходячи через стадію личинки. Непрямий розвиток мають комахи, які обов'язково про¬ходять через стадію личинки. Личинка може виростати в дорослу форму без перетворення (сарана) або з перетворенням у лялечку, а потім у дорослу форму (метелик).
Розвиток квіткових рослин починається з насінини. Усередині насінини є зародок, який починає рбзвиватися в сприятливих умовах. При цьому із зародкового корінця утворюється корінь; із зародкової стеблини — стебло; із зародкових листків — листя».
3. Систематизація знань, отриманих з попередніх доповідей.
Учитель пропонує відповісти на запитання та записати відповіді
в зошитах
Як ви вважаєте, які умови потрібні для розвитку яйця? Які причини можуть перешкодити розвитку яйця?
Чим відрізняється ріст рослин і тварин?
Який розвиток починається після народження або вилуплення з яйця?
Прямий чи непрямий розвиток мають комахи, птахи, люди?
У яких комах відбувається розвиток з перетворенням?
У яких комах відбувається розвиток без перетворення?
За яких умов починає проростати насінина?
III. Підсумок
IV. Домашнє завдання
Підготувати дослід із пророщування насіння квасолі в різних умовах (наявність, відсутність води, тепла, повітря); спостерігати за появою паростків. Групі учнів через два уроки підготувати доповідь про умови, необхідні для розвитку насіння та росту паростків.
Категорія: Природознавство 6 клас | Додав: gorya4ii-led
Переглядів: 2665 | Завантажень: 2 | Рейтинг: 5.0/1
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід
Пошук
Заробляй розумом
etxt.ru
Операції з WM
Обменник.ws » Автоматический обмен Webmoney, Privat24, WMZ, WMR, WMU, WME, WMB, WMG, без комиссии, пополнение картой visa, mastercard, обмен электронных денег webmoney, wmz на wmr
Block title
Copyright MyCorp © 2016
Сайт управляється системою uCoz