Водні ресурси рідного краю
14.08.2009, 23:05

Тема уроку: „Водні ресурси рідного краю”

Урок з елементами навчального проектування з елементами дослідження

Мета: створити умови для вивчення особливостей гідрографічної мережі Херсонщини; розвивати і поглиблювати інтерес до вивчення географії України, своєї місцевості; здійснювати між предметні зв’язки; виховувати любов до своєї держави, рідного краю.

Обладнання: Фізична карта України, картосхема „ Внутрішні води Херсонської області.

Хід уроку:

1.  Організація класу

2.  Актуалізація опорних знань, умінь

      3.   Робота в групах по запитальниках

1. Вивчення нового матеріалу

Музична зупинка.

В магнітофонному записі звучать уривки з українських пісень. Учні записують назви географічних об’єктів, потім називають їх і показують на карті. Дають коротку комплексну характеристику (якщо місто, то на дерезі річки якої знаходиться).

1. „Заповіт” на слова Т.Шевченка муз. Г.Гладкого (Дніпро).

2. „Їхав козак за Дунай…”- укр.. нар. Пісня (Дунай).

3. „Сорочинська ярмарка” з репертуару С.Ротару (м. Сороченці р. Псел).

4. „Од Києва до Лубен” укр.. нар. Пісня м.Лубни (р.Сула) м.Ніжин (р.Остер-притока р.Десна) м.Берестечко ( р.Стир).

Вчитель: На попередніх уроках вам сподобалось знаходити описи річок в творах, тому наступна зупинка - поетична

Зупинка поетична

Реве та стогне Дніпр широкий

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

І блідни й місяць на ту пору

Із хмар де-де виглядав

Неначе човен в синім морі,

То виринав, то потопав.

       Т.Шевченко

Запитальник:

1. Як автор описує вітрові хвилі на річці

2. Створіть географічний опис за віршованими рядками поета

 

Міні проект „Річка мого дитинства

Учень. Я хочу розповісти про річку дитинства моєї мами. Це річка – Лугань. Річка бере початок у Донецькій обл. біля станції Байбак і впадає у Сіверський Донець. Довжина її 196км. Притоки Лозова і Біла. Річка рівнинна має переважно снігове, дощове живлення .Знаходиться у промисловій зоні. Досить забруднена промисловими відходами шахт „Черкаська”, „Словянсько - Сербська”. Потребує річка охорони.

Речька здесь течет Лугань

И до самого Донца

Берега ее красивы

И полные волшедной силы

Как посмотриш то поймеш

Где, когда, зачем живеш.

Люди правильно поймите

И речушку сохраните.

Запитальник

Особливості річок рідного краю

(бесіда, робота з картами атласу, опорна схема в зошиті)

1) До басейну якого моря( іншої річки) належить річки рідного краю.2) Які річки за характером течії? Чим це можна пояснити

3)  Який режим річок Херсонщини.
4)  Від чого залежить режим річок

5) Які інші водні об’єкти є на території району та області

Міні – проект

Картосхема „Водні об’єкти рідного краю”

Чорне море

Басейн р. Дніпро

   Річки                     Болота                  Каховське            Канали

Р. Інгулець   долини р. Інгулець     водосховище   Краснознамянський

Р. Кошова                                                          Каховський

                                                 Північно кримський

Учні знаходять об’єкти на карті  заповнюють картосхему, наносять на карту Херсонської області

Хвилинка ерудита

Презентація міні – проектів

„Каховське водосховище”

„Дніпро на службі людства”.

„Р.Інгулець – річка нашого краю”.

„Кардашинські торф’яники – унікальні природні ландшафти”.

„Екологічний стан річок рідного краю”.

Складаємо сенкени в яких відображаємо негативний вплив людини на внутрішні води

Формула сенкену

1) Іменник                                     3) речення з 4 слів

   2) 3 дієслова                                  4) Іменник

Зразки дитячих робіт

 

Інгулець

Забруднюється, міліє, страждає,

Допоможемо, захистимо

Ми на охороні довкілля

Природа

Дніпро

Тече, живить, створює,

Річка потребує терміново охорони

Життя

Вчитель: ви бачите як зараз погано річкам, ставкам, болотам нашої місцевості. Що ж робити, щоб вони не втратили сріблясті перлини живої води. Завдання  для роботи в групах

Складаємо пам’ятку ”Як поводитися на березі річки, ставка”

Зразок дитячої роботи

1. Відпочиваючи ставте на меті оздоровлення, а не відпочинок заради забави

2. не забувайте: сміттєзвалища поблизу річок – „хвора” річка

3. Дерева укріплюють  береги – не рубай їх

4. Не розпалюй вогнища – тварини, рослини, комахи і річка – одне цілеЗаключне слово вчителя: Я впевнена, що склавши свої власні проекти ви, діти, ніколи не завдасте шкоди довкіллю.

                    Не знаю, ким ви станете в житті,

Та хочу щоб завжди ви пам’ятали,

Щоб велич України підносити вам

                    Щоб її ім’я засіяло.

Домашнє завдання:

Обговоріть з батьками свої проекти. Запишіть їхню думку.

Тема проекту:

„Збережемо малі річки”

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Вчитель
Переглядів: 3676 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]