Найбільші рівнини та гори Євразії. Відмінність у рельєфі різних частин материка.
[ Викачати з сервера (12.9 Kb) ]29.12.2010, 18:35
Тема: Найбільші рівнини та гори Євразії. Відмінність у рельєфі різних частин материка.
Мета: сформувати знання учнів про особливості рельєфу Євразії та причини його різноманітності; розвивати вміння аналізувати взаємозв’язки між рельєфом, будовою земної кори та корисними копалинами; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення материка Євразія.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: карти: фізична, «Будова земної кори», стінні карти із зображенням різних форм рельєфу, атласи, контурні карти.
Хід уроку:
I Організація класу до уроку.

ІІ Перевірка засвоєних знань, умінь, навичок.

Питання для усного опитування:
1. Назвати загальні особливості рельєфу Євразії.
2. Назвати форми рельєфу Євразії , які утворились під дією зовнішніх сил.
3. Як змінився рельєф континенту під дією льодовика?
Завдання для письмового контролю:
1. За картою атласу на ст.22 визначи в які періоди горотворення формувалися давні гори Євразі.

ІІІ Повідомлення теми уроку. Постановка мети та завдань.

Тема: Найбільші рівнини та гори Євразії. Відмінність у рельєфі різних частин материка. Корисні копалини, особливості їх походження.
План:
1. Найбільші рівнини, особливості їх розташування.
2. Найбільші гори, особливості їх розташування.
3. Корисні копалини Євразії.

IV Формування і засвоєння нових знань умінь і навичок.

Проблемне запитання. Чим можна пояснити велику різноманітність рельєфу Євразії?
- Щоб відповісти на це запитання, проведемо дослідження.
За картами «Будова земної кори» та фізичною картою ст. 5, 6 в атласі встановіть взаємозв’язок між розташуваннями рівнин та гірських районів.
На основі проведеної роботи учні визначають, що найбільші рівнини (низовини і плоскогір’я) відповідають платформам, а гірські системи – рухомим ділянкам земної кори.
- Отже, різноманітність рельєфу Євразії пояснюється тим, що її територія складається з рухомих, так і з порівняно стійких ділянок земної кори, а також тривалим періодом формування.За цим висновком складаємо схему:
(учні під контролем вчителя малюють її на дошці)

- Слід зазначити, що невеликі рівнини мають свою особливість утворення:
1.Утворення передгірного прогину;
2.Знесення продуктів вивітрювання;
3.Заповнення прогину пухкими наносами.
На таких рівнинах гірські породи залягають горизонтально. Отже, великі рівнини знаходяться на платформах, невеликі низовини утворилися на окраїнах платформ, у крайових прогинах (Месопотамська, Індо-Гангська тощо).
(Демонстрація рівнин на карті, перегляд ілюстрацій із зображенням окремих ділянок рівнин.)
- В Євразії багато гір різного віку. Гори нової складчастості простягаються у вигляді двох велетенських поясів: Альпійсько-Гімалайського та Тихоокеанського. Значно старші Уральські гори; Алтай; Тянь-Шань. Вік цих гір – майже 300 млн років. Під впливом зовнішніх процесів мільйони років вони дуже зруйнувалися. Пізніше гори Алтай і Тянь-Шань зазнали нових піднять. Такий процес називають омолодженням рельєфу.
Самостійна робота. За текстом підручника, фізичною картою атласу на ст. 22 заповнити таблицю (в таблиці дано тільки назви гір):
№з/п Гори Вершина Висота, м
1 Піренеї Пік Ането 3404
2 Апенніни г.Корно 2914
3 Альпи г.Монблан 4807
4 Карпати г.Герлаховські Штит 2655
5 (Українські Карпати) г.Говерла 2061
6 Кримські г.Роман-Кош 1545
7 Кавказ г.Ельбрус 5642
8 Памір г.Конгур 7719
9 Тянь-Шань Пік Перемоги 7439
10 Саяни г.Мунку-Сардик 3491
11 Алтай г.Бєлуха 4506
12 Гімалаї г.Джомолунгма 8848
13 Уральські г.Народна 1895
14 Скандинавські г.Гальхепінген 2469

VI Застосування засвоєних знань умінь і навичок.
- Проаналізуйте схему «Рельєф Євразії»
- Чому великі рівнини розташовані у північній частині материка?
- Чому більшість вулканів Євразії приурочені до Тихоокеанського поясу складчастих гір?
- Розвязання кросворду. Заповнивши правильно кросворд, по вертикалі прочитаєте назву гірської системи, що в перекладі означає «оселя снігів»:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.

По горизонталі:
1. Найвища вершина Українських карпат. (Говерла)
2. «Дах світу». (Памір)
3. Найвища вершина Альп. (Монблан)
4. Гори в Європі, що мають підковоподібну форму. (Карпати)
5. Найвища вершина цих гір називається Бєлуха. (Алтай)
6. Ці гори розташовані між Чорним і Каспійським морями. (Кавказ)
7. Ці гори Європи перетинає Гринвіцький меридіан. (Піренеї)

VII Організація домашнього завдання.

Опрацювати § 42 підручника.

V Підсумок уроку.
Уявімо що ця ручка мікрофон і передаючи її один одному висловіть свою думку, що найбільше вам сподобалось на уроці, що вивже знали і що дізнались нового.

Категорія: Конспекти уроків
Переглядів: 11371 | Завантажень: 395 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.8/5
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]