6-1-4 Історія Великих географічних відкриттів. Бінарний урок
14.08.2009, 15:46 | |
Тема :Історія Великих географічних відкриттів. Мета :Ознайомити учнів з особливостями політичного та економічного розвитку країн світу епохи Великих географічних відкриттів; дослідити географічні об’єкти по маршрутах великих дослідників минулого; розвивати вміння роботи в парах , групах з додатковим матеріалом та розвивати творчі здібності дитини. Виховувати почуття відповідальності за доручену справу. Обладнання : фізична карта світу; схеми, відео фрагмент " Океанія "; телевізор з відеоплеєром; додаткові матеріали ( реферати, посібники ). Хід уроку. 1. Організація класу. 2. Мотивація уроку. Вчитель географії : Гей нові Колумби й Могеллани Напнемо вітрила наших мрій. Кличуть нас у мандри океани. Бухту спокою облизує прибій. Хто сказав, що все уже відкрито? Нащо ж ви народжені тоді ? Як нам помістити у корито Наші сподівання молоді. На нашому уроці , діти , ми спробуємо реалізувати наші сподівання під час уявної подорожі по маршрутах великих мандрівників минулого. Вчитель історії : Працюючи в групах ми пригадаємо , що це був за період, які були особливості економічного та політичного розвитку та їх вплив на початок Великих географічних відкриттів. Вчитель географії : Отже сьогодні у нас урок – подорож, а маршрутним листом буде карта та інструктивні картки на ваших столах. ( додаток № 1 ) Щоб вдалою була подорож ми пропонуємо вам модель орієнтованої відповіді яку підготували для вас друзі, майбутні історики та географи. Саме вони вирушають у творчу пошукову експедицію. Вчитель історії : Але спочатку до вашої уваги тези міні-наукового проекту Романова Дмитра на тему " Передумови Великих географічних відкриттів ". Учень : Я пропоную наступні причини та передумови Великих географічних відкриттів, вони відображені в схематичному конспекті . ( додаток № 2 ) Тези доповіді. Кінець ХV ст. в Європі зростає виробництво . Це викликає потребу в грошах. Для карбування монет необхідно було золото і срібло. Жадоба золота була основною причиною , що змусила європейців відправитися у далекі морські подорожі. Які також були викликані тим , що шлях на схід був перекритий турецькими завойовниками у Середній Азії. Третьою причиною пошуку нових шляхів було бажання європейських купців позбавитись торгівельних посередників ( арабів ) і налагодити прямі зв’язки з азіатськими країнами. Серед передумов слід виділити наступні . В Іспанії та Португалії після вигнання арабів залишилися без роботи багато дворян, вони добре володіли зброєю і для того, щоб розбагатіти готові були на край світу. Велике значення для розвитку мореплавства мали також вдосконалення суден, розвиток картографії , поява нових засобів навігації. До того ж багато вчених підтримували ідею кулястості Землі. Вчитель географії: Отже ми готові до подорожі і її розпочинає перша експедиція. Звіт творчої пошукової експедиції. Учень 1.Ми здійснимо мандрівку по маршруту експедиції Фернандо Магеллана. Це подорож з Європи до Європи. Представляємо учнівську творчу пару. Учень 2.Америку уже давно відкрили А запитань було багато. Один моряк , зібравши кошти й сили У подорож готувався завзято. ( Під час відповіді учень перегортає міні-підгрупи ілюстрованого гравюрами ХV ст. , портретами Колумба та Магеллана ). Учень 3.(У ході розповіді учень показує об’єкти за картою)Це був Фернандо Магеллан, що народився в Португалії у 1490 році. Все своє життя був мореплавцем . У 1519 році флотилія з 5 кораблів, під його командуванням відплила від Піренейського півострова через Атлантичний океан до берегів Америки. Магеллан вірив , що в Південній Америці існує протока , через яку можна вийти в інший океан. І пройшов Магеллан цю протоку. І назвали її Магеллановою. Учень 2.Усяк було. Хтось вже розчарувався. Вузька протока. Вийшли в океан, Який " Південним морем " називався . На " Тихий " змінить назву Магеллан. Вчитель географії : Ось і ми разом з флотилією Магеллана дійшли до найбільшого, найглибшого океану світу і зараз зробимо відео зупинку і проведемо заочну екскурсію . Учням демонструється відеофільм з природою Тихого океану. ( перегляд відео фрагменту ) Учень 4. У відеофрагменті була відображена природа островів Тихого океану. Це Малукські острови , які за часів Магеллана називалися Пряними. Поряд розташовані інші острови – Філіппінські , на яких обірвалося життя Фернандо Магеллана. Він загинув втрутившись в міжусобну боротьбу місцевих князьків . Учень 1. Після смерті Магеллана на кораблі почався розлад. Залишився один корабель .Корабель " Вікторія " обігнувши Африку, у вересні 1522 року ввійшов у іспанську гавань. На рідну землю зійшло 18 моряків з 265, що відправилися в мандрівку . Вчитель історії : Дійсно саме так закінчилась одна з найвизначніших подорожей минулого . І за допомогою " мозкового штурму” ми з’ясуємо, яке ж значення подорожі Магеллана для історичної та географічної науки. ( робота в групах ) Орієнтовні відповіді : 1. Це була перша в історії людства кругосвітня подорож . 2. Подорож практично довела , що Земля – куля. 3. Вперше Європейці пройшли Тихий океан. 4. Експедиція дала назву океану . Вчитель географії : А зараз ми перевіримо вас на уважність . Я пропоную вам запитання з ”пасткою” . 1. Як називається найменший океан , що його відкрила експедиція Магеллана ? ( найбільший, Тихий ) 2. У якому році корабель " Санта-Марія " здійснивши кругосвітню подорож досягнув берегів Португалії ? ( " Вікторія " , вересень 1522 р. , Іспанія ) Вчитель географії : Ми з вами ознайомилися з маршрутом подорожі Ф. Магеллана, одного з мандрівників епохи Великих відкриттів, перед вами була модель творчого підходу до роботи в групах за інструктивною карткою. Вчитель історії : Зараз пропонуємо іншим групам підготувати не менш цікаві розповіді про подорожі Х. Колумба, А. Віспуччі, Марко Поло, використовуючи додаткові матеріали . Вчитель історії : У вас є можливість підготуватися до подорожі протягом 10 хвилин. ( робота за інструктивними картками ) Звіти груп та оцінювання роботи груп. Додаткові матеріали для роботи груп. Х.Колумб 2. 1492 р. Три каравели Колумба відправилися від берегів Іспанії ( робота з картою ) . Відкритий океан лякав моряків – адже так далеко вони ще не плавали. Декілька неділь продовжувалася подорож по океану, вже почав назрівати бунт на кораблі. Раптом з корабля " Санта Марія " прокричали " Земля ! Бачу Землю ! " . Колумб одягнув на лати червоне вбрання і з королівським прапором у руках зійшов на берег Нового Світу. Це був острів Уотлінг з групи Багамських островів. Місцеві жителі називали його Гуанахілі , а Колумб назвав Сан-Сальвадором . Так була відкрита Америка. Під час своїх чотирьох подорожей до Америки Колумб виявив течію з Сходу на Захід та виявив море без берегів – Саргасове. Вперше стала відома ширина Атлантичного океану та вперше європейці відвідали острови Центральної Америки. Вчитель географії : Незнаючи можна сказати , що ми зустрілися з парадоксом, чому відкрита Колумбом нова земля була названа Америкою, а не Колумбією. Надаємо слово третій групі. Розповідь учнів. А. Віспуччі. Америка отримала назву на честь Америго Віспуччі. Народився А. Віспуччі у 1451 р. в Італії. Був мореплавцем та географом. А. Віспуччі брав участь в експедиціях до берегів Америки на початку ХVІ ст. і був переконаний , що земля , відкрита Колумбом , не Азія, а невідома велика ділянка суші – " Новий світ ". Він виклав свої здогадки в листах, які відправив до Італії. В 1506 р. у Франції видали географічний атлас з картою Північної частини Південної Америки. Автор карт назвав цю частину світу " Землею Америго " . В наступні роки картографи поширили цю назву на центральну , а згодом і на Північну Америку. Вчитель історії : Надаємо слово учням – дослідникам , що мандрували маршрутом " Васко де Гами " Васко де Гама. Васко де Гама – португальський мореплавець , якому не давали спокою лаври Колумба. Він весь час хотів довести, що землі відкриті іспанським мореплавцем – це не Індія. За допомогою підтримки португальського короля Васко де Гама у 1497 р. розпочав нову експедицію . Його кораблі були пристосовані до тривалого плавання , забезпечені найкращими картами і приладами. Досягнення В. де Гами було належним чином оцінено королем і в 1524 р. за заслуги його було призначено віце-королем Індії. Вчитель історії : Ось і завершилась наша остання експедиція . І ми підведемо підсумок нашого уроку . З якими мандрівниками ми познайомилися ? Який їх внесок у історію Великих географічних відкриттів? (Відповіді учнів). Вчитель географії : Ми надіємося ,що на сьогоднішньому уроці діти ви отримали не тільки нові знання, а й поспілкувалися один з одним під час роботи проблемних груп Вчитель історії Ми дякуємо всім за плідну роботу. Домашнє завдання: Записи в зошиті, розповідь за маршрутними картами про подорожі великих мореплавців. | |
| |
Переглядів: 3436 | Завантажень: 157 | Коментарі: 1 | |