Стародавня епоха пізнання Землі.
26.11.2010, 21:00
ТЕМА: Стародавня епоха пізнання Землі.
Мета: Познайомити учнів з уявленнями людей про Землю та дослідженнями в стародавню епоху пізнання Землі, першою географічною літературою, картою світу Птоломея, глобусом Бехайма,удосконалювати вміння працювати в групі, користуватись додатковою літературою , складати хронологічну таблицю, аналізувати , узагальнювати та робити висновки, зацікавити учнів до вивчення теми.
Обладнання: Підручник Географія 6 кл, атласи, зображення уявлень
стародавніх людей про Землю, карти світу Птоломея, глобуса Бехайма, таблиця " Історія пізнання Землі"
Тип уроку: урок засвоєння знань
Учні повинні :називати учасників подорожей, відкриттів,
підбирати додаткову інформацію про пізнання Землі в різних
джерелах , узагальнювати зібраний матеріал про географічні подорожі та експедиції характеризувати основні етапи географічного пізнання Землі.
ХІД УРОКУ:
1 Організаційний етап:
2. Перевірка домашнього завдання:
висновки до практичної роботи № 1
3. Актуалізація опорних знань:
Знайдіть помилку:
1) Земля- це зірка. 2) Земля має форму квадрата. 3) Сонце обертається навколо Землі. 4) Глобус- це зменшене зображення Місяця.
4.Повідомлення теми , мети , завдань уроку.
5. Мотивація навчальної діяльності:
Розповідь учителя. Першими спробами пояснити навколишній світ, незрозумілі явища природи були міфи, легенди. З давніх часів люди хотіли дізнатись :"Чому день змінює ніч, чи є життя за морем? " та багато ін. Сьогодні на уроці ми" повернемося "в ті стародавні часи і дізнаємось про те , як люди уявляли Землю вдавнину, хто створив перші карти,глобус.

6. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ:
Робота в групах: Як люди уявляли Землю в давнину.(підручник, випереджальне завдання). Об'єднання учнів у групи за картками трьох кольорів: червоний колір-єгиптяни, синій- вавилонці, зелений- індійці.
1 група-Єгиптяни; 11 група- Вавилонці; 111 група- індійці. Перед роботою один з учнів нагадує для усіх правила роботи в групі. Розповідь представників груп про уявлення різних народів про Землю. Демонстрування зображень (додаток 2,3)
Міжпредметний зв"язок . Згадайте з історії періоди до н. е.
Під час вивчення нової теми учні заповнюють таблицю, яка доповнюватиметься протягом вивчення розділу 1 .Схема таблиці на дошці (додаток. 1)
Розповідь учителя .Поява географічної літератури і карт. Дослідження давньогрецьких вчених Ератосфена, Фалеса, Анаксимандра, Геродота.
Заповнення таблиці. Учні в зошитах, один учень - на дошці.
Розповідь учителя. Спеціальне навчання географії. Карта світу Птоломея (додаток 4). Глобус Бехайма (додаток 5), показ зображень.
Складання таблиці.
7. Узагальнення. Перегляд і перевірка таблиці.
Порівняти глобус Бехайма і карту світу Птоломея. Чому на них зображено саме ці територіі? Що в них спільне?
8.Підбиття підсумків уроку. Оцінювання.
Самооцінювання Взаємооцінювання в группі Оцінка вчителя Загальна к-ть балів

9. Домашнє завдання: опрацювати таблицю, підібрати додаткову інформацію про дослідників. Намалювати малюнок "Уявлення стародавніх людей про Землю вдавнину".

Додаток 1. Стародавня епоха пізнання Землі.
№ п\п Дослідники Мандрівники Століття роки Регіон дослідження Об'єкт досліджень Результат і наслідки досліджень
1. Фалес Мілетський 7-6 ст. до н.е Стародавня Греція Поверхня і форма Землі - Уявив Землю у вигляді диску, що плаває на воді;
- указав властивості мідної руди ;
- ввів поняття "горизонт " і "сторони світу";
- заснував математичні методи в географії.
2. Анаксімандр 7-6 ст. до н.е. Стародавня Греція Модель Землі, Сонце, задумався над феноменом дня і ночі - Перший накреслив карту світу з використанням масштабу; - винайшов гномон;
- задумався над феноменом дня і ночі.
3. Гекатей Мілетський 546 -480 рр. н.е. Стародавня Греція - клімат - флора - фауна - материк Євразія - Засновник описувального методу в географії. Праця "Землеопис" - в ній йдеться про клімат,флору,фауну, звичаї народів обґрунтовується межа між Європою і Азією.
4. Геродот 480- 478 рр. н.е. Стародавня Греція Досліджував і описував середовище життя скіфів. - увів поняття "історична географія ",батько етнографії; описав життя і побут скіфів, згадував про скіфські річки Дунай (Істр ) та Дніпро (Борисфен).
5. Гіппократ 460-377 рр. до н.е. Стародавня Греція Природне середовище, медицина. - виявив взаємозв'язки між людиною і природою; - заклав основи медичної географії.
6. Платон 428 - 348 рр. до н.е. Стародавня Греція Природне середовище, діяльність людини, форма Землі. - висунув думку про зміну природи господарською діяльністю людини. Обґрунтував гіпотезу про існування Атлантиди. виказав ідею про кулястість Землі.Створив в Афінах Академію.
7. Арістотель 384 -322 рр. до н.е. Стародавня Греція Греція. Егейське море. Спостереження за природою.Форма Землі. У 335 р. заснував школу ліцей. Пояснив кулястість Землі. Створив працю " Метеорологіка ".
8. Ератосфен Бл. 276-194 рр.до н.е Стародавня Греція Форма ,розміри Землі. Теплові пояси. - першим використав термін " географія". Обчислив велике коло Землі 39690 км. Виділив п'ять зон : жарку, дві помірні, дві холодні. Склав карту світу. Описав Европу, Азію, Лівію.
9. Страбон 64-63 рр.до н.е -23-24 рр. н.е. Стародавня Греція Історичні дослідження Землі. Країни Центральної і Східної Європи. Середня, Центральна і Мала Азія. Створив працю "Географія " у 17 -ти книжках. Застосував Історичний метод у географії. Описав Землі країн під час подорожей .Районування території.

Категорія: Конспекти уроків | Додав: Вчитель
Переглядів: 4247 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.0/3
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]