Мета: навчити учнів орієнтуватися в просторі та часі, виживати в критичних ситуаціях, практично використовувати знання, здобуті на уроках географії, закріпити знання учнів про карти й плани, сторони горизонту; розвивати увагу учнів, спостережливість, уміння аналізувати ситуацію, кмітливість, готовність долати труднощі; виховати взаєморозуміння та взаємопідтримку серед учнів класу. Тип уроку: урок застосування знань, вмінь і навичок (урок-екскурсія). |
Мета: навчити учнів визначати географічні координати окремих географічних об'єктів за різними картами; визначати відстані між географічними об’єктами за допомогою масштабу; розвивати вміння учнів використовувати знання про лінії градусної сітки; виховати прагнення учнів до самостійної пізнавальної діяльності. Тип уроку: формування вмінь і навичок. |
Мета: навчити учнів пояснювати причини появи спотворень на карті у яких частинах карти спотворення найбільші і чому, пояснювати різницю між загальногеографічними й тематичними картами.; розвивати вміння учнів називати різновиди карт та розповідати про їхнє використання; виховати в учнів толерантне ставлення одне до одного в роботі парами. |
Мета: навчити учнів розповідати про різні види зображення земної поверхні, їхнє значення й практичне застосування, пояснювати різницю між зображенням, земної поверхні на глобусі, плані, карті, аерофотознімку та космічному знімку; розвивати вміння учнів розрізняти ознаки плану, карти та глобуса як найбільш точної моделі Землі, називати масштаб карти, розрізняти числові, іменовані та лінійні масштаби; виховати в учнів бажання пізнавати навколишній світ. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. |
Мета: закріпити основні поняття теми; сформувати теоретичні знання щодо правил відліку географічних координат; продовжити формувати навички визначати географічні координати за фізичною картою півкуль; розвивати увагу, інтерес, пам'ять, швидкість прийняття рішень. Обладнання: атласи, контурні карти, картки із завданнями, стінна фізична карта півкуль, м'яч. |
Мета: навчити учнів розрізняти контурні, значкові, лінійні та пояснюючі умовні знаки, виділяти відмінності у використанні умовних знаків при зображенні об'єктів на плані та карті; розвивати вміння учнів використовувати свої знання при читанні плану й карти; виховати інтерес учнів до роботи з географічною картою. |
Мета: сформувати поняття «клімат», дати уявлення про фактори його формування, закріпити знання щодо причини нерівномірного розподілу сонячного тепла і світла на земній поверхні, розвивати просторове уявлення, виховувати розуміння важливості знань про клімат. |
Мета дати уявлення про атмосферний тиск, формувати знання про причини зміни атмосферного тиску, познайомити з будовою барометра, формувати знання про пояси з переважанням низького та високого тиску, розвивати логічне мислення, виховувати інтерес до спостережень за станом погоди |
Мета: сформувати поняття «погода», познайомити з її типами, продовжувати формувати знання про показники погоди, дати уявлення про складання прогнозу погоди і його значення в практичній діяльності. Виховувати інтерес до проведення спостережень за станом погоди. |
Мета уроку: Навчальна: ознайомити учнів з поняттям "річка” та її частинами, розповісти про роль і значення річок в природі і вжитті людини. Виховна: виховувати любов і бережливе ставлення до природних багатств свого краю. Розвиваюча: розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння працювати з фізичною картою, інтерес до вивчення географії. |